Gasballon Bel ons : (051) 312 325Wintervaart 28 december 2010Maandagnamiddag 27/12/2010…de telefoon rinkelt, Bob Berben aan de lijn. Of we nog een gasballonvaart planden in 2010! En of, onze trouwe crew Leon & Anita waren al “stand-by”, alleen de dag moest nog gekozen worden. Jürgen was niet vrij, veel te druk binnen zijn bedrijf. Bob was het met mij eens dat dinsdag 28 december blijkbaar de beste dag zou worden om een vaart te maken vanuit Gladbeck. Niet getwijfeld dus, alles bij elkaar gezocht, ballon aangekoppeld en weg waren we.Eerst Bob afgehaald in Waasmunster, en op naar ons clubhuis te Gladbeck, waar we rond 21:30 u aankwamen. We besloten de Belgica II direct recht te zetten, ook al om te kijken of hij geheel onbeschadigd uit ons Gordon Bennett avontuur was gekomen! Maar ja hoor, met gepaste trots zagen wij dat alle materiaal nog piekfijn in orde was. Geen lekken, gaatjes of beschadiging. Rond 1.30u dinsdagmorgen eindelijk in ons bedje geraakt. We besloten om 06 u op te staan, te ontbijten en dan te vertrekken. Omstreeks 08u zijn we dan opgestegen voor een fantastisch mooie vaart boven een dikbesneeuwd landschap. Ideaal ballonweer was het, en we hadden ook een relatief goede richting. We oefenden naderingen en landingen en genoten ondertussen van het zicht en de betoverende natuur. Duizenden ganzen vergezelden ons nu en dan en zo dreven we ontspannen richting Nederland. In de buurt van Busloo maakten wij een mooie tussenlanding op het strand langs een groot bevroren meer. Bob besloot uit te stappen en volger Hendrik Deleu zijn plaats in te nemen als chauffeur van de volgwagen. Voor het eerst zonder copiloot de lucht in dus. Ook dat verliep probleemloos en een klein uurtje later perfecte landing gemaakt op een weg. Bob was vlug bij ons, de ballon ingepakt en hup, terug naar Duisburg voor het obligatoire “landesfest”. Bedankt Bob, Leon & Anita, Hendrik, Wilhelm voor deze prachtige dag. Wat kan ballonvaren toch mooi zijn! Eenwaardige afsluiter van ballonjaar 2010. Vaartverslag wintervaart 28 december 2010 top |
|